donderdag 25 november 2021

Henk de Bruin - Ik heb mijn hart in Heidelberg verloren (1952) (Philips P 19011 H mtx AA 19011.2 H) (78rpm)

 Henk de Bruin. Henk was oorspronkelijk herenkapper. Eind jaren ’30 trad hij onder de naam Harry Brown als stepdanser op en als zanger vormde hij aanvankelijk een duo met ene Albert van Rijchel. In 1942 stond hij al op het podium met het orkest van Eddie de Latte. Hij debuteerde solo op de plaat in 1951 met “Als je van me houdt”, oorspronkelijk een Mexicaanse wals van Juventino Rosas, "Sobre las olas" (= over de golven). “Als je van me houdt” en de opvolgers ervan werden begin jaren ’50 grijs gedraaid bij Omroep Oost-Vlaanderen. Henk maakte in totaal 214 opnamen.

Henk de Bruin - Ik heb mijn hart in Heidelberg verloren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten